אביב לבן באתר החרמון

אתר החרמון מציין השנה 50 שנות פעילות, וזוכה במתנה בחורף שיא, כמויות שלג ומערכות שלג משמעותיות שלא נצפו בשני העשורים האחרונים.

בפסח ייהנו המבקרים באתר מבילוי בשלג, כשהדרכים לאתר כבר בשיא פריחת האביב והכניסה לאתר ללא תשלום.

האתר מציע שלל פעילויות, החל בנסיעה ברכבל הקרוניות החדש למפלס העליון, כולל בילוי בבור מזחלות השלג לילדים במפלס העליון, מזחלות אקסטרים וסקיי ריידר.

ברוח החג יתקיים משחק נושא פרסים 'חפש את האפיקומן' בערימות שלג (ההשתתפות במשחק ללא תשלום).

לפני חמישים שנה, הוכרזה פתיחת אתר החרמון ועד היום הוא מהווה כאתר הסקי היחידי במדינת ישראל.

האתר משתרע על פני שטח של כ-2,434 דונם בגובה 1,600 עד 2,040 מטר מעל פני הים, ובשנים האחרונות הפך לאתר תיירות, נופש ובילוי הפעיל בכל ימות השנה, עם מגוון אטרקציות בחורף ובקיץ.

במהלך השנים האחרונות השקיעה הנהלת האתר בפיתוח מסיבי: רכבל קרוניות חדש הוקם לאחרונה בהשקעה רחבת היקף, מתקנים ואטרקציות התווספו וכעת עובדים על תכנית הקמת מלון ייחודי שיבנה כחלק ממבנה ההר, וישתלב עם הטבע הייחודי לאזור כמקשה אחת.

שנת ה-50 לאתר החרמון מתוכננת לשלב שלל אירועים, פעילויות ברשת ובאתר והפתעות. לוגו חדש לרגל שנת החמישים עוצב ויושק עם פתיחת עונת החורף.

בחורף משמש האתר כאטרקציית החורף המרכזית בישראל, בהיותו אתר סקי לגולשים מתחילים ומתקדמים, וכן אתר ביקור למבקרים רבים המגיעים להשתעשע בשלג.

בנוסף מהווה האתר עוגן תיירותי-כלכלי לכל אזור הצפון. בקיץ ניתן ליהנות באתר ממגוון אטרקציות לכל המשפחה וכן מסיורים מודרכים לאזור גבעות הקרב, הידוע בכינוי "העיניים של המדינה", שם ניתן לערוך תצפיות לכיוון גבול ישראל-סוריה וכן לעבר הגולן, עמק החולה והרי לבנון.

האתר ערוך לקליטת כ-450,000 מבקרים, מתוכם כ- 50,000 גולשים. לאחרונה הסתיים פרויקט סלילה מחודשת של הכביש מקופות האתר לחניון העליון, לרווחת המבקרים.

לרגל האביב הכניסה לאתר ללא תשלום החל מתאריך 10.4. יש להזמין ולרכוש באתר האינטרנט כרטיסים לרכבל ולאטרקציות, בור מזחלות השלג יפעל במפלס העליון.

הפעילויות השונות באתר מתקיימות בהתאם לתנאי מזג האוויר, ומומלץ להתעדכן לפני הגעה.

הזמנת כרטיסים באתר האינטרנט של החרמון: http://www.skihermon.co.il/

שעות פעילות: 08:00- 16:00 (כניסת רכבים עד 15:00) בכל ימות השבוע.

איך מגיעים: נוסעים בכביש 90, עוברים את קרית שמונה, בקניון נחמיה צומת המצודות - לקחת ימינה לכביש 99, עוברים את הבניאס ופונים שמאלה לכביש 988 לכיוון נווה אטיב, עד מג'דל שמס. בכניסה לכפר פונים שמאלה לכביש 98 - כביש הגישה לאתר.